КЗП: Кампаниите за намаления не отменят правото на рекламация при дефект
Published on 09.08.2018


Две основни нарушения се срещат при съобщенията за намаления. Едното е, че стоката не е продавана поне месец на старата цена, за да бъде обявена отстъпка от 20-30-50 или повече процента. А другото е свързано с т.нар. "намаление в намалението", при което потребителите трябва да са наясно от какво ниво е тръгнало редуцирането на цената и какви са били отстъпките на всеки следващ етап. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов по BG On Air по повод течащите в момента масови кампании за намаления на мебели за обзавеждане на дома.

"При поръчка по интернет на мебели с индивидуални размери е важно да се знае, че правото на отказ в 14-дневния срок не може да бъде упражнено", направи важно уточнение Маргаритов. Той обаче подчерта, че при проблем със самата стока, потребителят има право да предяви рекламация, включително и когато покупката е от кампания за намаление.

В студиото на предаването "Денят On Air” председателят на КЗП коментира и темата за бързите заеми. "Първият въпрос, който трябва да си изясним преди да изтеглим кредит, е каква е стойността на заема, която можем да си позволим и която обозримо можем да възстановим съгласно погасителния план. Тогава възниква вторият изключително важен въпрос – каква е общата стойност на този кредит, извън главницата, която взимаме, за да покрием нуждата си от определени средства", каза Маргаритов. Важно е да се внимава за уловки в проекта на договора. Например, да се осигури в рамките на три работни дни поръчител, който да има месечна заплата от минимум 1500 лв., безсрочен трудов договор и пр., тъй като в противен случай потребителят ще дължи неустойка в пъти по-голяма от кредита.



Покажи всички


Copyright © 2015 PromoMall. Pulsix Design Всички права запазени.
Защита на данни