Доверието в българските електронни магазини през 2019 се е увеличило
Published on 11.02.2020


Доверието в българските онлайн магазини през отминалата година се е увеличило, показва проучване на най-голямата хостинг компания СуперХостинг.БГ. Нараства и броят на инсталациите на платформи за онлайн магазини. Електронната търговия продължава да е най-динамичната форма на онлайн бизнес и през отминалата година, а броят на проектите се увеличава, въпреки въвеждането на редица нови регулации, които засягат бранша.

Тези изводи се подкрепят и от проучване на Българската Е-комърс Асоциация (БЕА), на която СуперХостинг.БГ е дългогодишен член и Националния статистически институт (НСИ) за отминалата година, според което българите се доверяват най-вече на местни онлайн търговци (88.1%), следвани от магазини от Европейския съюз (41.8%) и такива от трети страни (19.1%). Според същото изследване се очаква ръстът на b2c (business to consumer) онлайн пазара в България за 2019 г. да достигне около 30% спрямо 2018 г., до обем от 895 млн. евро.

“Добрата новина е, че наблюдаваме не просто появата на нови магазини, а на все повече зрели проекти, които се развиват устойчиво и чиито екипи мислят повече за развитието на своята марка, за сигурността и надеждността. Любопитно е също, че нараства интересът към SaaS платформи за създаване на онлайн магазини като Shopiko, които със своята лекота привличат уеб предприемачи без технически опит и познания” - споделя Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на СуперХостинг.БГ.

Какво да очакваме за 2020 година?

Според нея, възходящата тенденция при електронните магазини тепърва ще се засилва през новата година, тъй като все повече българи, които до момента не са пазарували онлайн, започват да го правят. В добавка, по данни на БЕА, 31% от онлайн потребителите, или над 20% от цялото население на България, са превърнали онлайн пазаруването в навик и му се доверяват.

Кои стоки се търсят най-много онлайн?

И през 2019 г. най-поръчвани онлайн продължават да са дрехите и спортните стоки (76.4%), следвани от стоките за дома като мебели и играчки (35.3%), както и хотелските резервации и закупуването на туристически пакети онлайн (20.7%).



Покажи всички


Copyright © 2015 PromoMall. Pulsix Design Всички права запазени.
Защита на данни