Модните къщи с милиони евро загуба след затварянето на руските си бутици
Published on 29.03.2025


Френската модна къща Louis Vuitton е понесла загуби от 11 млн. евро през 2024 г. заради затварянето на своите магазини в Русия, съобщава Telegram-каналът Mash. Загуби от напускането на руския пазар търпят и други луксозни марки като Chanel, Christian Dior, Hermès, Gucci и Prada.

Според Mash, дружеството „Луи Вюитон Восток" е регистрирано още през 2002 г. и започва да отчита загуби след 2022 г. В първатя година от санкциите срещу Русия компанията е била „на минус" с 9,5 млн. евро, през 2023 г. - със 15 млн. евро, а през 2024 г. - с 11 млн. евро.

Други луксозни марки също са понесли сериозни загуби:

Gucci - 17 млн. евро

Chanel - 77 млн. евро

Prada - 4,5 млн. евро

Christian Dior - 17 млн. евро

Hermès - 18 млн. евро

Според Mash компаниите продължават да плащат данъци и наеми за търговските си обекти. В случая на Louis Vuitton става въпрос за двуетажна сграда с площ около 1 500 кв. м.

В медиите вече се появиха информации, че с подобряването на геополитическата ситуация някои чуждестранни брандове обмислят завръщане на руския пазар.

Експерти предполагат, че първи ще се опитат да се върнат американски компании като Coca-Cola, Apple, Microsoft, Johnson & Johnson, Nike и Ford.




Покажи всички

Copyright PromoMall © Pulsix Design
Поверителност