Последни данни на Национална мрежа за децата сочат, че всяко трето дете е било подложено на унижение или обиди в училище, а в 90% от случаите извършителите са именно деца. Тревожната тенденция показва, че новото поколение трудно разпознава и изразява емоциите си. Осъзнавайки нуждата от изграждане на една по-подкрепяща среда за българските ученици, Olympus за втора поредна година продължава своята кампания . Ако през 2024 г. централната тема бе насилието сред децата, продължението се насочва към същността на проблема – а именно необходимостта от разпознаване на собствените емоции, реакции и преценки.Инициативата на Olympus се разгръща в новата образователна игра “Магическо училище: Тайната сила на новото поколение” – вълшебен пътеводител из света на емоциите, който учи децата да разпознават и изразяват чувствата си по здравословен начин. Играта е разработена с помощта на детски психолози и цели по увлекателен начин да представи на учениците различни случки от училищния живот, водейки ги на приключение из приказния свят на Чудливковците. Всеки от чудатите герои олицетворява различна емоция – гняв, страх, тъга, срам, радост, а децата имат мисията да им помогнат да преодолеят трудностите си чрез сътрудничество, диалог и креативност.“Можем да възпитаме децата си да бъдат по-добри и по-смели дори от нас самите. Просто трябва да им дадем правилните инструменти. Смятаме, че тази игра е именно това – вълшебно преживяване, с което деца, родители и учители да си служат по време на голямото приключение на израстването”, споделят от екипа на Olympus България.Играта се стреми още в ключовите години за емоционалното развитие да предостави на децата примери и ситуации от реалния живот, пресъздадени по забавен и достъпен начин. Всяка локация в Магическото училище крие нова история и приключение, а емоциите оживяват в лицето на приказни герои, с които децата се учат да разбират и себе си, и другите около тях. Чудливковецът Вбесун, ядосаният маймун, страда от проблеми с гнева и затова изпитва трудности при сближаването със съучениците си.Страхоушко е уплашено слонче, което изпитва ужас от другите деца, от конфронтацията и дори от самия страх.Срамъррр е свръхчувствителна котка, която внимателно изпипва и премисля всяко свое действие, защото непрекъснато се притеснява за това как я възприемат другите.Децата трябва да разберат и помогнат на тези, както и на много други Чудливковци, докато обсъждат, рисуват и разсъждават по темата за емоциите.

Играта се разпространява в училища от цялата страна със съдействието на партньорите на Olympus от фондация “Заедно в час” и тяхната платформа Prepodavame.bg. При обявяването на инициативата учителите от мрежата получават възможност да заявят настолната игра за своите класове и само в рамките на 3 дни заявките надхвърлят 1200, което ясно подчертава нуждата от образователни ресурси, насочени към емоционалната интелигентност и адаптирани с мисъл за учениците.Освен това, Olympus предоставя възможност на всеки да играе за комплект от настолната игра чрез специална промоция. Повече информация как може да се сдобиете с играта ще откриете тук: .